Otistik Çocuklar Ve Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Cinselliği Ve Cinsel Eğitimi

 

OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ

K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık

 

AÇIKLAMA: Otizm eğitiminin farklı yöntem ve araçlarını tanıdıkça otistiklerle çalışmanın zorluğunun yanında aslında bu alanda yapılabilecek çok fazla şey olduğunu da görebilirsiniz. Her biri “farklı birer dünya” olan bu çocuklarla ve aileleriyle geçirdiğiniz zaman içinde gerçek dünyanın kuralları ve işleyiş prensiplerinden kopup, onların dünyasının ve o dünyanın kurallarının içinde buluverirsiniz kendinizi…

Ve otistiğin “farklı” dünyasından sizin “gerçek” dünyanıza geçiş için “köprüler” kurmak amacıyla çabalarsınız. Ancak bin bir emekle kurduğunuz sağlam, yıkılmaz gibi görünen “köprüler” hiç ummadığınız bir anda darmadağın olur gözlerinizin önünde…

Siz “gerçek” dünyanıza döner; “normal” çocuklarınızla, eşinize, komşularınızla, iş arkadaşlarınızla “normal” olan ilişkilerinize devam edersiniz. Otistik birey ise kendi dünyası içinde, kendi enstrümanlarını kullanarak ve kendi figürleriyle sanki kocaman bir boşlukta, sanki “camdan bir fanus” içinde döner durur.

Sonra siz harcı sevgiyle, özveriyle, sabırla karılmış köprüleri yeniden kurmaya devam edersiniz. Ardından yine yıkılır köprüler; geride “yorgun” enkazlarını bırakarak…. Otistik çocukların eğitmeni olmak, her yıkılan köprüden sonra geriye yalnızca bir tane sağlam tuğlanın kalmasına sevinmektir aslında.

Sonra elinizdeki “malzemeyle” yeniden başlarsınız köprüler kurmaya… Cam fanusu parçalayana dek.. Sevgiyle örülen taşlardan sağlam ve yıkılmaz köprüler yapana dek.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir