[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”9206″ img_size=”medium” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text css_animation=”none”]
GELİŞİM TESTLERİ
[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”none”]
Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezimizde Uygulamış olduğumuz “Gelişim Testleri”nin uygulanabilen yaş aralığı ve test içerikleri hakkında detaylar,
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion][vc_tta_section title=”Assesment of Basic Language and Learning Skills, Revised(ABLLS) Temel Dil ve Öğrenme Becerilerinin Değerlendirilmesi, Revize Edilmesi” tab_id=”Assessment-of-basic-language-and-learning-skills”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Assesment of Basic Language and Learning Skills, Revised(ABLLS)
Temel Dil ve Öğrenme Becerilerinin Değerlendirilmesi, Revize Edilmesi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]0-12 yaş arasındaki bireylere uygulanabilir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Bireylerin; dil, akademik, kendi kendine yardım ve motor becerilerdeki eksiklikleri tespit etmesine ve ardından bireyselleştirilmiş müdahaleyi gerçekleştirmesine ve izlemesine izin verir.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Ankara Gelişim ve Tarama Envanteri (AGTE Gelişim Testi)” tab_id=”ankara-gelisim-ve-tarama-envanteri-agte-gelisim-testi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Ankara Gelişim ve Tarama Envanteri (AGTE Gelişim Testi)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]0-6 yaş arasındaki çocuklar.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Çocukların gelişimi ile ilgili bilgi veren bir gelişimsel değerlendirme aracıdır. AGTE’nin 4 alt testti (Dil-Bilişsel, İnce Motor, Kaba Motor ve Sosyal Beceri- Özbakım) gelişim literatüründe ve çeşitli gelişim testlerinde ayrıştırılan özel gelişim alanlarını değerlendirmeyi amaçlar. Bu envanter; kültürümüze özgü olup, kısa sürede çok kişiye uygulanabilen, bebek ve çocukların şu anki gelişimini ve becerilerini annelerinden alınan bilgiler doğrultusunda değerlendiren bir araçtır. Annelerin çocuk hakkında verdiği bilgiler uzun süreli gözlemlere dayanmaktadır.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Bender-Gestalt Görsel Motor Algılama Testi” tab_id=”bender-gestalt-gorsel-motor-algilama-testi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Bender-Gestalt Görsel Motor Algılama Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]5 yıl 6 ay ile 10 yıl 11 ay arasındaki çocuklara uygulanabilir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Bu test, çocuklarda görsel motor işlevini görmek için gelişimsel bir test olarak kullanılarak hem yetişkin, hem de çocuklarda geriliği, regresyonu, fonksiyon kaybını ve organik beyin hasarlarını saptamaya ve özellikle regresyon vakalarında da kişilik sapmalarını bulmaya ışık tutmaktadır (zekâ geriliği, afazi, çeşitli organik beyin hasarları, psikozlar, gerçek olmayan hastalanmalar gibi).
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Duygu Durumu Ölçekleri: Conners Öğretmen Derecelendirme Ölçeği” tab_id=”1558089312242-2feee1aa-c042″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Duygu Durumu Ölçekleri: Conners Öğretmen Derecelendirme Ölçeği[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]5-13 yaş arasındaki çocuklara uygulanmaktadır.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Öğrencilerin okul ortamındaki davranışlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesini sağlayan ölçektir. Hiperaktivite, dikkat eksikliği, davranım bozukluğu alanlarından oluşmaktadır.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Duygu Durumu Ölçekleri: Conners Anne-Baba Derecelendirme Ölçeği” tab_id=”1558089521128-feb6e534-067e”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Duygu Durumu Ölçekleri: Conners Anne-Baba Derecelendirme Ölçeği[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]6-13 yaş arasındaki çocuklara uygulanmaktadır.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Conners Anne-Baba Derecelendirme Ölçeği: Çocukların anne-babalar tarafından değerlendirilmesini sağlayan ölçektir. Davranım sorunları, hiperaktivite, öğrenme sorunları, kaygı ve psikosomatik sorunlar alanlarından oluşmaktadır.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Beslenme Problemleri Ölçekleri (STEP-BAMBİ-FSQ)” tab_id=”beslenme-problemleri-olcekleri-step-bambi-fsq”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Beslenme Problemleri Ölçekleri (STEP-BAMBİ-FSQ)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]8 yaş ve üzerindeki bireylerin hepsine.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]BAMBI (Otizm Öğün Davranışları Kısa Envanteri): 3 Alt alandan oluşan bu ölçek çocuğun problemli davranışlarını saptar. Bu alanlar;
- Sınırlı Çeşit (Limited Variety)
- Yiyecek Reddetme (Food Refusal)
- Otizm Özellikleri (Features of Autism)
STEP (BESLENME PROBLEMLERİNİ TARAMA ARACI): 5 Alt alandan oluşan bu ölçek beslenme problemlerini belirler. Bu alanlar;
- Yemek Yerken Boğulma/Tıkanma Riski (Aspiration Risk)
- Yiyecek, Ortam ya da Kişi Seçiciliği (Selectivity)
- Beceriler (Skills)
- Reddetmeyle İlişkili Davranış Problemleri (Refusal Related Behavior Problems)
- Beslenmeyle İlişkili Davranış Problemleri (Nutrition Related Behavior Problems)
AİLE BESLEME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ (FSQ): 6 alt alan 27 maddeden oluşan bu ölçek ailelerin beslenme stratejilerini belirlemeyi sağlar.
- Yemek Yemede Çocuğun Kontrolü (Child control of intake)
- Program Yapısı/Öğün Rutini/Yemek ya da Atıştırmalık Zamanı (Schedule structure)
- Ortam Yapısı (Setting structure)
- Yemek Yemede Ailenin Kontrolü (Parent control of intake)
- Serbest Bırakma/Müdahale Etmeme (Laissez faire)
- Zorlayıcı Etkileşimler/Müdahaleler (Coercive interactions)
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Benton Görsel Bellek Testi (F ve G Formu)” tab_id=”benton-gorsel-bellek-testi-fveg-formu”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Benton Görsel Bellek Testi (F ve G Formu)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]8 yaş ve üzerindeki bireylerin hepsine.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]8 yaş üzeri çocuklara uygulanan ‘Benton görsel bellek testi’, mekânsal belleği ölçen bir testtir. Benton Görsel Bellek Testi, şekil belleğini anlık ve gecikmeli olarak değerlendirebilmekte; bunun da ötesinde, görsel belleği, görsel algılama ve motor yeteneklerden ayırt edebilmektedir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Benton Yüz Tanıma Testi” tab_id=”1598959151101-7c7e33ee-680d”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Benton Yüz Tanıma Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]20-65 yaş arası bireyler[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]Bu test, Benton ve ark. tarafından geliştirilmiştir. Karmaşık görsel algı işlevini ölçtüğü düşünülür.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Denver II Testi” tab_id=”1569080527263-c9032369-ebdf”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Denver II Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]0-6 yaş arası çocuklara[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]0-6 yaş arası çocukların gelişimsel sorunlarını saptamada kullanılan gelişim testidir. Gelişimi; kişisel, sosyal, ince motor, dil ve kaba motor alanında değerlendirir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği (GOBDÖ)” tab_id=”gobdo-gilliam-otistik-bozukluk-derecelendirme-olcegi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği (GOBDÖ)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]3-23 yaş arası[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]GOBDÖ-2-TV; (a) Otistik bozukluk gösteren bireyleri tarama, (b) Otistik bozukluk gösteren bireyleri tanılama, (c) Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) için amaçları belirleme, (d) Davranışsal ilerlemeyi belirleme/değerlendirme, (e) Ağır düzeydeki davranış problemlerini değerlendirme ve (f) Bilimsel araştırmalar için veri toplama amaçları için kullanılabilir. GOBDÖ-2-TV; Stereotip Davranışlar, İletişim ve Sosyal Etkileşim ile ilgili olmak üzere spesifik, gözlemlenebilir ve ölçülebilir davranışları içeren maddelerin yer aldığı üç alt ölçekten oluşmaktadır.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Metropolitan Okul Olgunluğu Testi” tab_id=”metropolitan-okul-olgunlugu-testi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Metropolitan Okul Olgunluğu Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]5-7 yaş arasındaki okula başlayacak olan çocuklara[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla yapılan bir testtir. Okula hazırlanırken olması gereken fizyolojik, çevresel ve zihinsel faktörleri değerlendirmek maçıyla uygulanır. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi; Kelime Anlama, Cümleler, Genel Bilgi, Eşleştirme, Sayılar, Kopya Etme gibi 6 alt test ve toplam 100 maddeden oluşur.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”M-CHAT / Değiştirilmiş Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği” tab_id=”mchat-degistirilmis-erken-cocukluk-donemi-otizm-tarama-olcegi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]M-CHAT / Değiştirilmiş Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]18-36 aylık çocuklar[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]Otizm belirtilerini tespit etmek amacıyla geliştirilmiş bir tarama ölçeğidir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Peabody Resim Kelime Testi” tab_id=”peabody-resim-kelime-testi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Peabody Resim Kelime Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]2-12 yaş arasındaki çocuklara[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]Peabody testi 4-8 resmin buluştuğu 50-100 karttan oluşur. Test; çocukta alıcı dil becerilerini, kelime-kavram bilgisinin gelişimini saptamada kullanılır. Kronolojik yaşına göre çocuğun alıcı dil yaşı belirlenir. Sonuca göre dil gelişimiyle ilgili olarak uzman desteğiyle erken önlem alınması veya dil gelişiminin önerilen çeşitli yollarla zenginleştirilmesi sağlanır.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Portage Erken Eğitim Rehberi” tab_id=”portage-erken-egitim-rehberi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Portage Erken Eğitim Rehberi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]0-6 yaş[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]Portage erken eğitim rehberi 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimsel olarak yaşına uygun becerilere sahip olup olmadığını tespit etmek için kullanılmaktadır. çocuğun sosyal, dil, özbakım, bilişsel ve fiziksel gelişim açısından hangi aşamada olduğu tespit edilir ve çocuğun olduğu aşamadan itibaren, her bir beceriyle ilgili geliştirmeye yardımcı egzersizler, oyunlar anne-babaya öğretilerek çocuğun sağlıklı büyümesini sağlamak hedeflenir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Psiko-Eğitimsel Profil Ölçeği (PEP-R)” tab_id=”psiko-egitimsel-profil-pep-r-olcegi”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Psiko-Eğitimsel Profil Ölçeği (PEP-R)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]0-12 yaş arasındaki bireylere uygulanmaktadır.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
PEP-R otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendiren, bireysel eğitim programı (BEP) hazırlanmasına olanak veren bir değerlendirme aracıdır. PEP-R ile çocuğun yedi gelişim alanında (taklit, algı, ince motor, kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel ve sözel alanlardaki) hâlihazırdaki düzeyi, yeterlilikleri ve yetersizlikleri belirlenmektedir
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Frostig Görsel Algılama Testi” tab_id=”1598959238598-6bdf7dbc-c88a”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Frostig Görsel Algılama Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]4-8 yaş arasındaki çocuklara[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
Frostig Görsel Algı testi 4-8 yaş arasında olan çocukların; görsel uyaranları tanıma, ayırt etme ve daha önceki deneyimlerle ilişkilendirerek yorumlama yeteneğini ölçer.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Gessell Gelişim Figürleri Testi” tab_id=”1598959294106-583cb35c-72e1″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Gessell Gelişim Figürleri Testi[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]3-7 yaş arası çocuklara[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
3-7 yaş okul öncesi çocukların; zeka gelişimlerinin yaşlarına göre ne düzeyde olduğu ile ilgili genel bilgiler verir. Test okul öncesi çocukların görsel algı, görsel motor koordinasyon, küçük kas becerileri ve genel zeka gelişimleri ile ilgili yorumlarda bulunulabilir.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Okula Hazırlık Testi (OKHT)” tab_id=”1598959356198-1eb489b5-ac8b”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN ADI[/vc_column_text][vc_column_text]Okula Hazırlık Testi (OKHT)[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]UYGULANABİLEN YAŞ ARALIKLARI[/vc_column_text][vc_column_text]6 yaş öncesi ya da okula 1. sınıfa başlamamış çocuklara uygulanabilmektedir.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]TESTİN İÇERİĞİ[/vc_column_text][vc_column_text]
6 yaş 4 ay öncesinde (zeka testinin alt sınır yaşı olması dolayısıyla) anasınıfında zorlanma yaşayan ve ilkokula başlamasında tereddüt edilen çocukların temel bilgi ve becerilerini sınamaya yarar. Okula hazırlanırken olması gereken fizyolojik, çevresel ve zihinsel faktörleri değerlendirmekte kullanılır. Sayı kavramı, form ayırt etme, Renk kavramı, sembol eşleme, alıcı dil gelişimi, algı ve muhakeme gelişimi, ifade edici dil gelişimi ve genel edinilmiş bilgi alt testlerini içeren 7 bölüm ve 90 maddeden oluşmaktadır.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row]